Ładowanie...
Państwo sobie uświadamia
WOJCIECH BRZEZIŃSKI: Jak duży mamy problem z internetem?
Prof. ANDRZEJ ZYBERTOWICZ, doradca prezydenta RP: Jest takie zjawisko jak ekonomia uwagi. Oferenci produktów, np. programów politycznych, muszą w natłoku informacji uchwycić uwagę odbiorcy. Następuje ekstremizacja przekazu, bo pierwszy filtr informacyjny człowieka to emocje, dopiero potem pojawia się krytyczne myślenie. Przeciążenie informacyjne degraduje zdolność do racjonalnego czytania świata. Na to nałóżmy jeszcze wojnę informacyjną. Demokracja liberalna, stymulując obszar innowacji i swobody przepływu informacji, zarzuciła pętlę na własną szyję. Końcówkę tego sznura ktoś, kto był szybszy, zdołał pochwycić i pociągnąć.
Jak bardzo to niebezpieczne?
Wydajemy miliardy na bezpieczeństwo militarne, ale musimy wydać setki milionów na program bezpieczeństwa narracyjnego. Pomysłowy mem...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet na 10 filmów Krakowskiego Festiwalu Filmowego VOD
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet na 10 filmów Krakowskiego Festiwalu Filmowego VOD
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]