Reklama

Państwo sobie uświadamia

Państwo sobie uświadamia

06.02.2018
Czyta się kilka minut
W

WOJCIECH BRZEZIŃSKI: Jak duży mamy problem z internetem?

Prof. ANDRZEJ ZYBERTOWICZ, doradca prezydenta RP: Jest takie zjawisko jak ekonomia uwagi. Oferenci produktów, np. programów politycznych, muszą w natłoku informacji uchwycić uwagę odbiorcy. Następuje ekstremizacja przekazu, bo pierwszy filtr informacyjny człowieka to emocje, dopiero potem pojawia się krytyczne myślenie. Przeciążenie informacyjne degraduje zdolność do racjonalnego czytania świata. Na to nałóżmy jeszcze wojnę informacyjną. Demokracja liberalna, stymulując obszar innowacji i swobody przepływu informacji, zarzuciła pętlę na własną szyję. Końcówkę tego sznura ktoś, kto był szybszy, zdołał pochwycić i pociągnąć.

Jak bardzo to niebezpieczne?

Wydajemy miliardy na bezpieczeństwo militarne, ale musimy wydać setki milionów na program bezpieczeństwa narracyjnego. Pomysłowy mem...

2066

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]