Reklama

Kampanie

Kampanie

14.08.2005
Czyta się kilka minut
Dawniej słowo kampania wiązało się przede wszystkim z wojną. Dla państw i społeczeństw nadchodził zły czas, w którym ze względów dynastycznych, ekonomicznych, ambicjonalnych albo ideologicznych ogłaszano konieczność zbrojnego starcia, robiono przygotowania, potem wyrzynano się wzajemnie, potem długo leczono rany.
D

Dziś słowo “kampania" wiąże się przede wszystkim z wyborami.

Nadchodzi czas, w którym państwa i społeczeństwa - mniej lub bardziej demokratycznie - zmieniają władzę. Dzieje się to w atmosferze ogólnego rozjątrzenia, sondażowej drżączki, demagogii, obrzucania się najgorszymi oskarżeniami i wygłaszania setek kłamstw i obietnic, które przyszłość zweryfikuje jako niewykonalne.

Są jeszcze inne kampanie. Takie jak winobrania, żniwa i kampanie buraka cukrowego. Te dla państw i społeczeństw są najmniej szkodliwe.

Lasy

Z roku na rok, w okresach letnich, dramatycznie rośnie ilość doniesień o pożarach lasów. W dalekim świecie i w bliskiej Europie. Puszczamy te doniesienia mimo uszu, ale gdyby ktoś regularnie zapisywał te setki i tysiące wypalonych hektarów, podsumował je i pomyślał, ile czasu potrzeba na...

2301

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]