Reklama i dzieci: Jak to się rozwiązuje na świecie

BELGIA

Zakaz przerywania reklamami programów dla dzieci trwających poniżej 30 minut.

DANIA

Zakaz sugerowania, że czekolada czy napoje mogą zastąpić posiłek.

Zakaz sugerowania, że produkt jest łatwo dostępny dla każdej rodziny.

Zakaz używania w reklamie postaci z programów dla dzieci.

Dzieci poniżej 14. roku życia mogą występować w reklamie tylko, jeśli są naturalną częścią przedstawionego świata lub ich pojawienie się wiąże się z reklamowanym produktem.

FRANCJA

Zakaz nadawania reklam kierowanych do dzieci między godz. 14.00 a 17.00 (dziecko nie znajduje się wtedy jeszcze pod opieką rodziców).

Zakaz wykorzystywania wizerunku dzieci w reklamach.

GRECJA

Zakaz nadawania reklam zabawek między godz. 7.00 a 22.00.

Zakaz reklamowania zabawek przypominających broń.

NIEMCY

Reklamy kierowane do dzieci nie mogą sąsiadować z reklamami produktów kontrowersyjnych.

Zakaz reklamowania produktu, który pojawia się w programie, pięć minut przed i po nim.

NORWEGIA

Zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.

QUÉBEC (Kanada)

Zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.

WIELKA BRYTANIA

Zakaz przedstawiania dzieci w reklamach produktów i usług, których dzieci nie mogłyby sobie same kupić lub które ich z natury rzeczy nie interesują.

Zakaz występowania dzieci w reklamie, gdy reklamowany produkt czy usługa nie ma związku z dzieckiem.

Zakaz występowania dzieci w reklamie, gdzie wypowiadają one komentarze, których nie rozumieją lub w których wypowiadają osobistą opinię (z wyjątkiem opinii o charakterze spontanicznym).

SZWECJA

W latach 1991–2010 obowiązywał zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.

WŁOCHY

Zakaz wykorzystywania wizerunku dzieci w reklamach.

 

Źródła: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wikipedia

CZYTAJ TAKŻE: ANNA GOLUS: Ograniczenia reklamy skierowanej do najmłodszych to w Polsce fikcja.

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru Nr 43/2017