Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
BELGIA
Zakaz przerywania reklamami programów dla dzieci trwających poniżej 30 minut.
DANIA
Zakaz sugerowania, że czekolada czy napoje mogą zastąpić posiłek.
Zakaz sugerowania, że produkt jest łatwo dostępny dla każdej rodziny.
Zakaz używania w reklamie postaci z programów dla dzieci.
Dzieci poniżej 14. roku życia mogą występować w reklamie tylko, jeśli są naturalną częścią przedstawionego świata lub ich pojawienie się wiąże się z reklamowanym produktem.
FRANCJA
Zakaz nadawania reklam kierowanych do dzieci między godz. 14.00 a 17.00 (dziecko nie znajduje się wtedy jeszcze pod opieką rodziców).
Zakaz wykorzystywania wizerunku dzieci w reklamach.
GRECJA
Zakaz nadawania reklam zabawek między godz. 7.00 a 22.00.
Zakaz reklamowania zabawek przypominających broń.
NIEMCY
Reklamy kierowane do dzieci nie mogą sąsiadować z reklamami produktów kontrowersyjnych.
Zakaz reklamowania produktu, który pojawia się w programie, pięć minut przed i po nim.
NORWEGIA
Zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.
QUÉBEC (Kanada)
Zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.
WIELKA BRYTANIA
Zakaz przedstawiania dzieci w reklamach produktów i usług, których dzieci nie mogłyby sobie same kupić lub które ich z natury rzeczy nie interesują.
Zakaz występowania dzieci w reklamie, gdy reklamowany produkt czy usługa nie ma związku z dzieckiem.
Zakaz występowania dzieci w reklamie, gdzie wypowiadają one komentarze, których nie rozumieją lub w których wypowiadają osobistą opinię (z wyjątkiem opinii o charakterze spontanicznym).
SZWECJA
W latach 1991–2010 obowiązywał zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.
WŁOCHY
Zakaz wykorzystywania wizerunku dzieci w reklamach.
Źródła: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wikipedia
CZYTAJ TAKŻE: ANNA GOLUS: Ograniczenia reklamy skierowanej do najmłodszych to w Polsce fikcja.