Reklama

Nie stać nas na nieobecność

Nie stać nas na nieobecność

30.09.2008
Czyta się kilka minut
Paweł Potoroczyn, szef Instytutu Adama Mickiewicza: Gdy jako dyplomata dzwoniłem do jakiejś instytucji prosząc o rozmowę z dyrektorem generalnym, odzywała się sekretarka z pytaniem: "Is it personal or business?". Odpowiadałem: "It’s personal business". Bo kultura to szalenie osobista sfera wymiany. Rozmawiał Piotr Kosiewski
P

Piotr Kosiewski: Co, Pana zdaniem, udało się nam osiągnąć w promocji kultury polskiej za granicą?

Paweł Potoroczyn: Istnieje zawód, który po angielsku nosi miano presenter. To połączenie kuratora, promotora i impresaria, działającego w różnych dziedzinach sztuki. "Prezenterzy" spędzają dwieście dni w roku w podróży, poszukując po całym świecie interesujących produktów kultury dla swoich galerii, muzeów, filharmonii czy teatrów. Wielkim osiągnięciem jest to, że udało się wprowadzić Polskę do ich planów podróży. Kiedyś pojawiali się tu raz na ćwierćwiecze, dziś nie trzeba już szczególnego zachodu, by do Warszawy przynajmniej raz do roku przyjechali np. dyrektorzy festiwali w Edynburgu czy nowojorskiego Next Wave. Oni już wiedzą, że w Polsce - w bardzo wielu dziedzinach - działają kreatywne, liczące się w świecie środowiska artystyczne,...

6545

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, trzymiesięczny lub roczny.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]