Reklama

Na samym dole

Na samym dole

01.05.2005
Czyta się kilka minut
To robi wrażenie. Tyle że niekoniecznie krzepiące. Z gazet wypadają co dnia foldery albo kartki promujące którąś z fundacji pożytku publicznego. Jeden z dzienników dołączył po prostu wkładkę z setkami nazw i adresów (oraz oczywiście bankowych kont).
W

W radio sympatyczne zachęty. W telewizji migawki z rozmów z podatnikami. Bo wszystko to odbywa się pod hasłem "jeden procent twojego podatku" i staje się coraz bardziej pilne wobec nieuchronnego wygasania terminu rozliczeń podatkowych. Możesz pomóc, zrób to! - mówią te wszystkie zabiegi i sygnały. Jest ich tak wiele, że odnosimy wrażenie, jakby otaczały nas coraz ciaśniejszym kręgiem i nie mogły się już w nim zmieścić.

Podobno gdyby każdy z nas skorzystał z szansy, jaką (niestety w formie dosyć zawiłej) stworzyła nam dwa lata temu ustawa podatkowa, na wszystkie organizacje pożytku publicznego, czyli wspierające jakieś dobro wspólne, przypadłaby roczna kwota trzech milionów złotych. To nie jest suma wstrząsająca, ale też uświadamia, że jeżeli każda z owych placówek zwraca się teraz do nas z apelem, to znaczy, że liczy się dla nich dosłownie każda pomoc. Która...

2004

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]