Mniej bukmacherów w angielskim futbolu

Potentaci sportowego przemysłu przyznali, że reklama hazardu nie jest niewinna.

17.04.2023

Czyta się kilka minut

Mike Egerton/Press Association/East News

Niektórzy wzruszają ramionami: stać ich, to mogą sobie zakazywać, mówimy wszak o najbogatszej i najchętniej oglądanej lidze świata, której kluczowe podmioty przebierają w ofertach reklamowych. Sam gest i sygnał jest jednak mocny: oto władze angielskiej Premier League, w porozumieniu z występującymi w niej klubami i po konsultacjach z ministerstwem kultury, mediów i sportu, postanowiły usunąć z centralnego miejsca na koszulkach piłkarzy reklamy firm bukmacherskich. Zakaz wejdzie w życie od sezonu 2025/26; dziś instytucje organizujące zakłady są głównymi sponsorami aż ośmiu drużyn.

Sygnał jest mocny, bo potentaci sportowego przemysłu przyznają w ten sposób, że reklama hazardu nie jest niewinna, samo zjawisko zaś prowadzi do uzależnienia. A tytułem kontekstu wypada dodać, że w Polsce firmy bukmacherskie są oficjalnym partnerem reprezentacji i sponsorują 7 klubów ekstraklasy, nie mówiąc o licznych celebrytach świata okołopiłkarskiego. ©℗

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
Dziennikarz, redaktor wydań specjalnych i publicysta działu krajowego „Tygodnika Powszechnego”, specjalizuje się w pisaniu o piłce nożnej i o stosunkach polsko-żydowskich, a także w wywiadzie prasowym. W redakcji od 1991 roku, był m.in. (do 2015 r.) zastępcą… więcej

Artykuł pochodzi z numeru Nr 17/2023