Reklama

Merkel, czyli Niemcy

Merkel, czyli Niemcy

07.09.2013
Czyta się kilka minut
Samozadowolenie ogarnęło Niemców. Republika Federalna wydaje się krajem sytym i beztroskim. Jak wzrokiem sięgnąć, nie widać pragnienia zmian. Czy w takich warunkach Angela Merkel może nie wygrać?
K

Kiedy niedawno pewien dziennikarz zapytał Angelę Merkel, kto mógłby lepiej niż ona rządzić Niemcami, odparowała ciętą ripostą: „W tym momencie nikt taki nie przychodzi mi do głowy”. Pewność siebie pani kanclerz może okazać się prorocza 22 września, gdy Niemcy będą wybierać nowy Bundestag. Także telewizyjny „pojedynek”, który rozegrał się w minioną niedzielę między Merkel i jej głównym rywalem, socjaldemokratą Peerem Steinbrückiem, nie zmienił sondaży. Gdyby Niemcy mogli wybierać kanclerza w głosowaniu bezpośrednim, Angela Merkel otrzymałaby 71 proc. głosów.

Zresztą tamtą telewizyjną debatę dwojga zawodników wagi najcięższej – wyemitowaną przez cztery stacje TV (publiczne i prywatne) oraz reklamowaną jako „decydujące starcie” – można by potraktować jako pars pro toto całej kampanii. Była dość ospała, wręcz nudna; nikt nie strzelał ostrą amunicją, raczej wymieniano...

15252

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]