Reklama

Medialny łańcuch

Medialny łańcuch

12.06.2005
Czyta się kilka minut
Francis Fukuyama był wybitnym profesorem, ale tylko jednym z wielu zajmujących się naukami politycznymi i społecznymi w USA, dopóki nie opublikował sławnego artykułu Koniec historii w znakomitym kwartalniku The National Interest. Kwartalnik ten ma nakład ok. 4 000 egzemplarzy i chociaż czytają go wszyscy, którzy się ciekawią polityką i filozofią, nie można powiedzieć, żeby było to pismo dla mas.
T

Tylko dzięki temu, że “New York Times" podjął temat poruszony przez Fukuyamę i opublikował omówienie artykułu oraz liczne polemiki i głosy pochwalne, rzesze mogły się dowiedzieć, o co chodziło autorowi. Wtedy Fukuyama, zachęcony przez publikacje w gazetach i wywiady w telewizji, opublikował rozszerzoną wersję artykułu w postaci książki, która stała się prawdziwym bestsellerem. Tak się dzieje zawsze, jeżeli istnieje swoiste porozumienie między mediami elitarnymi, tymi nastawionymi na szerszą, ale wciąż nie masową publiczność (jak “New York Times", który wcale nie jest gazetą wysokonakładową jak na USA, bo ma ledwie 600 tys. nakładu), a rzeczywiście masowymi mediami, jak główne stacje telewizyjne.

Istnienie takiego związku jest niezbędne, jeżeli praca humanistów (i do pewnego stopnia również genetyków czy socjobiologów) ma być analizowana i oceniana przez...

3103

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]