Reklama

Martwe drzewo

Martwe drzewo

13.01.2009
Czyta się kilka minut
Nowe media wstrząsnęły systemem dystrybucji informacji i finansami mediów drukowanych, które dostarczają najwięcej informacji, ale nie nadążają za zmianami. Skutki widać na przykładzie USA, gdzie potęguje je dziś kryzys.
Z pozoru świat mediów ma się wyśmienicie... Salon Empiku w Warszawie, październik 2008 r. /fot. Maciej Biedrzycki / Forum
I

Internetowe wydanie dziennika "New York Times" to jedno z najbardziej cenionych w Stanach źródeł informacji. Gdy dzieje się coś ważnego, stronę internetową potrafi odwiedzić nawet 10 mln osób dziennie - imponujący wynik. Założona w 1851 r. redakcja przeniosła się niedawno do nowej siedziby: przestronny i nowoczesny budynek, zaprojektowany przez włoskiego architekta Renzo Piano, zapiera dech w piersiach.

A jednak nastroje w gazecie są zdecydowanie minorowe. "NYT" tonie w długach, w najbliższych miesiącach pracę straci pół tysiąca dziennikarzy. Posiadająca kontrolny pakiet akcji rodzina Sulzbergerów zrezygnowała praktycznie z dywidend.

W listopadzie 2008 r. dochody z reklam wyniosły 94 mln dolarów - o 21 proc. mniej niż rok wcześniej. W przedświątecznym wydaniu weekendowego dodatku o książkach ("New York Times Book Review") pojawiła się tylko...

7284

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]