Reklama

Ładowanie...

Martwe drzewo

13.01.2009
Czyta się kilka minut
Nowe media wstrząsnęły systemem dystrybucji informacji i finansami mediów drukowanych, które dostarczają najwięcej informacji, ale nie nadążają za zmianami. Skutki widać na przykładzie USA, gdzie potęguje je dziś kryzys.
Z pozoru świat mediów ma się wyśmienicie... Salon Empiku w Warszawie, październik 2008 r. /fot. Maciej Biedrzycki / Forum
I

Internetowe wydanie dziennika "New York Times" to jedno z najbardziej cenionych w Stanach źródeł informacji. Gdy dzieje się coś ważnego, stronę internetową potrafi odwiedzić nawet 10 mln osób dziennie - imponujący wynik. Założona w 1851 r. redakcja przeniosła się niedawno do nowej siedziby: przestronny i nowoczesny budynek, zaprojektowany przez włoskiego architekta Renzo Piano, zapiera dech w piersiach.

A jednak nastroje w gazecie są zdecydowanie minorowe. "NYT" tonie w długach, w najbliższych miesiącach pracę straci pół tysiąca dziennikarzy. Posiadająca kontrolny pakiet akcji rodzina Sulzbergerów zrezygnowała praktycznie z dywidend.

W listopadzie 2008 r. dochody z reklam wyniosły 94 mln dolarów - o 21 proc. mniej niż rok wcześniej. W przedświątecznym wydaniu weekendowego dodatku o książkach ("New York Times Book Review") pojawiła się tylko...

7284

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp roczny + bilety w prezencie
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. Teraz do dostępu prezent: 2 bilety kinowe na film „Johnny”!

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]