Reklama

Książki w gazetach

Książki w gazetach

06.03.2005
Czyta się kilka minut
Gdy parę miesięcy temu wydawcy dzienników zaczęli dołączać do swoich gazet książki, spece od marketingu utrzymywali, że chwyt ten może okazać się skuteczny jedynie w biedniejszych regionach kraju. Tymczasem okazuje się, że książka jako dodatek do gazety może przynosić zysk oraz przyczynia się do zwiększenia nakładu tytułu - i to także w większych miastach - pisze w miesięczniku PRESS (2) Wojciech Staruchowicz.
P

Pionierami były dzienniki koncernu Orkla. Zaczęły one - w lutym 2004 r. - od książek dla młodzieży i kolekcji znanych tytułów przygodowych (“Sherlock Holmes", “Winnetou", “Trzej Muszkieterowie" itp.). Lecz początkiem boomu książkowego wśród wydawców prasy była dopiero rozpoczęta 1 czerwca 2004 r. akcja Agory dodawania do wtorkowego wydania “Gazety Wyborczej" wielkich tytułów polskiej i światowej literatury XX w. Partnerem Agory w tym przedsięwzięciu jest Mediasat Polska, krakowski oddział hiszpańskiej firmy specjalizującej się w marketingu wydawniczym (“przedmiotem naszej działalności nie jest produkcja książek, lecz usługa doradztwa, jak za pomocą książki i innych narzędzi promocji wygenerować odpowiednie przychody i jednocześnie wypromować markę" - tłumaczą w Mediasat).

Sprzedaż książek z gazetą ma więc przynieść Agorze nie tylko sukces komercyjny,...

3112

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]