Reklama

Wydanie specjalne TP "Smak wolności"

Kobieta o stu twarzach

Kobieta o stu twarzach

12.09.2016
Czyta się kilka minut
Nie chodzi o to, że obrazy Georgii O’Keeffe dobrze prezentują się w salonach kosmetycznych. Ani o to, że malarka jest ikoną feminizmu. To przede wszystkim sensualna egzystencjalistka.
Alfred Stieglitz, portret Georgii O’Keeffe, 1918 r. Fot. Domena publiczna
Z

Z fotografii spogląda na nas kobieta o środkowoeuropejskich rysach: lekko pociągła twarz, ciemne włosy, intrygująca oprawa oczu, dość wydłużony nos i wąskie usta. Z całą pewnością Georgia O’Keeffe typ urody odziedziczyła po dziadku ze strony matki.
Graf Georg Victor Totto przybył do Krainy Wielkich Jezior z Węgier, uciekając przed represjami po upadku antyaustriackiego powstania w 1849 r., podczas którego był adiutantem Lajosa Kossutha. W Ameryce spotkał Isabel Wyckoff, wywodzącą się z klanu tzw. ojców pielgrzymów, purytanów, którzy na pokładzie trójmasztowca „Mayflower” w listopadzie 1620 r. przybyli do Nowej Anglii, by założyć pierwszą brytyjską kolonię na kontynencie amerykańskim.

Arystokratka i farmerka

Przyszła malarka wychowywała się wśród jezior polodowcowych, pól kukurydzy i pastwisk, wszechobecnych lasów liściastych, rzek i potoków....

765

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]