Reklama

Kino dla solidarnych

Kino dla solidarnych

18.01.2011
Czyta się kilka minut
Ken Loach: Cantona nigdy nie zdławił w sobie buntu, do końca kariery występował przeciw autorytetom i kwestionował decyzje władz klubowych. Bliżej mu do bohatera klasy pracującej niż członka establishmentu. Rozmawiał Krzysztof Kwiatkowski ("Newsweek")
K

Krzysztof Kwiatkowski: "Szukając Erica" jest najlżejszym filmem w Pana twórczym dorobku. Postanowił Pan uśmiechnąć się do widzów?

Ken Loach: Po 50 latach pozwoliłem sobie na chwilę wytchnienia. Nie ukrywam zresztą, że od dawna zastanawiałem się, co zrobić, aby spotkać się z oczekiwaniami publiczności, zmienionej przez subkulturę multipleksów. Współczesne kino powstaje z myślą o piętnastolatkach. W teatrze żaden reżyser nie usłyszałby, że temat jest zbyt trudny dla odbiorcy. Natomiast brytyjscy producenci filmowi ciągle używają takiego argumentu. W efekcie najbardziej wyrobieni widzowie zamiast do kina idą do galerii. Ich gust i preferencje masowej publiczności dramatycznie się rozjechały. I chyba już tylko tacy ludzie jak Eric Cantona, legendarny piłkarz Manchesteru United, interesują wszystkich.

Kojarzył Pan...

7991

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]