Reklama

Chleba nie kupisz za lindeny

Chleba nie kupisz za lindeny

20.08.2007
Czyta się kilka minut
"La Civilta Cattolica, cieszący się w Watykanie uznaniem jezuicki miesięcznik, uznał ostatnio wirtualne środowisko Second Life za teren misyjny. "Nie wolno zmarnować szansy i trzeba wyjść naprzeciw duchowym oczekiwaniom - czytamy - gdyż "są ludzie wyrażający siebie poprzez metaforę Second Life, a część tej ekspresji ma charakter duchowy. Artykuł ks. Antonia Spadaro SJ nosił tytuł "Second Life. Pragnienie drugiego życia. Z ks. dr. Józefem Klochem, prezesem Fundacji "Opoka" prowadzącej oficjalny serwis internetowy Kościoła katolickiego w Polsce, rozmawiają o tym Michał Kuźmiński i Maciej Müller.
T

TYGODNIK POWSZECHNY: - Czy Ksiądz ma swojego avatara?

Ks. JÓZEF KLOCH: - Nie, po prostu nie mam czasu na granie. Mówię "granie", bo Second Life jest internetową grą przygodową nowej generacji - częściowo płatną - w wirtualnym świecie 3D.

- W jezuickim czasopiśmie "La Civilta Cattolica" czytamy, że cyfrowa ziemia może być ziemią misyjną.

- Tak, jezuici mający dwustu misjonarzy w Chinach ogłosili, że mają też kilku avatarów w SL. A wyruszyli tam po to, by szukać człowieka. Bo przecież za każdym avatarem kryje się prawdziwa ludzka istota. Także taka, która może potrzebować pomocy, bo przestała odróżniać świat realny od wykreowanego w sieci. Kościół musi leczyć z nierealności. Ludzie potrafią czasem zaniedbywać obowiązki rodzinne ze względu na konwencjonalne gry komputerowe. A Second Life wciąga jeszcze bardziej.

-...

6146

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]