Reklama

Bóg na billboardzie

Bóg na billboardzie

18.11.2008
Czyta się kilka minut
Wybór Chrystusa musi być wolny od presji spowodowanej strachem czy złudną nagrodą zbawienia instant.
B

Bruno Ballardini w wydanej niedawno po polsku książce "Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza" opisuje Kościół jako korporację, która od samego początku z ogromnym znawstwem posługuje się reklamą. W konsekwencji historia Kościoła staje się historią merchandisingu, opartego przede wszystkim na "zwyczaju regularnego odwiedzania punktu sprzedaży", czyli uczestnictwie w niedzielnej Mszy. Gdy przyjmie się wyłącznie ekonomiczną wizję Kościoła i jego historii, wszystko można zinterpretować w kategoriach handlowych. Budowa kościoła to dobór location, jego wyposażenie - interior design, obrazy i relikwie to oczywiście gadżety reklamowe. W końcu przestaje dziwić, że Msza to event reklamowy, oparty na communication mix, a sama Eucharystia odgrywa rolę "darmowej próbki smakowej", co ociera się już o świętokradztwo. Wszystko składa się włoskiemu znawcy komunikacji w jasną strukturę...

9046

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]