Agon wielkanocny
Agon wielkanocny

Na początku był chyba Salzburg. Piękne miasto, które od 1967 r. słynęło nie tylko Mozartem, ale i wielkim festiwalem muzycznym. Wówczas właśnie ten ostatni otrzymał konkurencję: drugi festiwal, założony przez Herberta von Karajana z orkiestrą Berliner Philharmoniker jako rezydentem, miał odbywać się w okresie Wielkiego Tygodnia.
Wtedy rozpoczęła się moda na festiwale wielkanocne. Po zaszczepieniu jej w Polsce zaowocowała trzema dużymi imprezami. Od najstarszego, Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, który rozwinął się w Krakowie, a następnie przeniósł do Warszawy, przez Misteria Paschalia, które w Krakowie weszły na jego miejsce, po wielkanocną odsłonę gdańskiego festiwalu Actus Humanus, którą Filip Berkowicz zainaugurował w tym roku – gdy został wyproszony z wymyślonych przez siebie krakowskich Misteriów.
Trzy imprezy, z demiurgicznym krakowskim magistratem w...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]