Przejdź do treści

Reklama

Top menu

  • Najnowsze wydanie
  • Autorzy
  • Archiwum
  • Newslettery
  • Podkast
  • Serwisy
  • Fundacja Tygodnika Powszechnego

Szukaj

  • Szukaj

User Menu

  • Zaloguj
Strona główna

Link do sklepu

  • Kup Tygodnik
Strona główna

Użytkownik

  • Zaloguj

Szukaj

Menu

  • Najnowsze wydanie
  • Autorzy
  • Archiwum
  • Newslettery
  • Podkast
  • Serwisy
  • Fundacja Tygodnika Powszechnego

Tematy

  • Kraj
  • Wiara
  • Kultura
  • Zmysły
  • Świat
  • Historia
  • Nauka

Więcej

  • O nas
  • Redakcja
  • Wydawca
  • Reklama w Tygodniku
  • Regulamin serwisu
  • Polityka prywatności
  • Nota wydawnicza
  • Nota prawna
  • Kontakt
Strona główna

Tematy

  • Kraj
  • Wiara
  • Kultura
  • Zmysły
  • Świat
  • Historia
  • Nauka

Menu sklepu

  • Kup Tygodnik

Dodatek: Actus Humanus 2012

Dodatek "Actus Humanus 2012" ukazał się wraz z numerem:
TP 51/2012.
Spis treści numeru

Artykuły w dodatku

Za tamtymi drzwiami

Mirosław Perz
Talent Bacha trafił na niezwykły moment syntezy, którą wykorzystał on na wielką skalę w swej technice muzycznej. I to od razu w sposób doskonały.
Ottavio Dantone / Fot. Materiały prasowe Actus Humanus

Bach, czyli wszystko

Magdalena Łoś, Ottavio Dantone
Ottavio Dantone, klawesynista i dyrygent: Właściwie każdy instrument powinien naśladować ludzki głos. Grając na klawesynie, zawsze staram się naśladować śpiew.
Jean-Pierre Marielle jako Pan de Sainte Colombe w filmie „Wszystkie poranki świata” / Fot. Materiały prasowe

Martwa natura bez wafla

Dorota Kozińska
„Wszystkie poranki świata” to film o muzyce jako doświadczeniu wszechogarniającym, o muzyce, która jest kluczem do świata umarłych, wyrazem mijającego czasu,…

Płomień świecy

Ewa Obniska
Można powiedzieć za Pascalem Quignardem, że są dwa płomyki świecy, które rozświetlają mroki historii. Ciemne jutrznie Charpentiera i świece na płótnach de la…
 / Fot. Materiały prasowe Actus Humanus

Gotycki Neapol

Jakub Puchalski, Pedro Memelsdorff
Pedro Memelsdorff, dyrygent: Czasy kryzysów, jak włoskie XIV stulecie, często wytwarzają jedyne w swoim rodzaju formy kultury.
Luca Giordano, „Krates”, 1650 r. / Fot. Pallazo Barberini

Kontrasty

Jakub Puchalski
Na przełomie XVI i XVII wieku Neapol stał się jednym z głównych ośrodków życia muzycznego Półwyspu apenińskiego. Niebawem – jedną z muzycznych stolic świata.
Georges de la Tour, „Pokutująca Maria Magdalena” (ok. 1638-43) / Fot. © Bridgeman Art Library / FotoChannels

Wstęp

TP
Już po raz drugi zapraszamy do Gdańska na festiwal Actus Humanus.
Strona główna

redakcja@tygodnikpowszechny.pl

Footer 0

  • Subskrybuj i prenumeruj

Zostań Patronem Tygodnika

Footer 1

  • Serwisy
  • Kraj
  • Świat
  • Wiara
  • Kultura
  • Historia
  • Nauka
  • Zmysły
  • Smaki
  • Felietony

Footer 2

  • Najnowsze wydanie
  • Autorzy
  • Archiwum
  • Newsletter
  • Podkast
  • Wydania specjalne
  • Fundacja Tygodnika Powszechnego
  • RSS

Footer 3

  • O nas
  • Redakcja
  • Wydawca
  • Reklama w Tygodniku
  •  
  • Regulamin serwisu
  • Polityka prywatności
  • Ustawienia cookies
  • Nota wydawnicza
  • Nota prawna
  •  
  • Kontakt

Wydawca: Tygodnik Powszechny sp. z o.o., ul. Dworska 1C/LU 3-4, 30-314 Kraków © Wszelkie prawa zastrzeżone

Wersja beta serwisu powstała w ramach projektu rE-medium. 

Nowe wydanie
Podkast
Strona główna
Udostępnij
Zapamiętane