Reklama

Zostawcie Trójkę

18.01.2016
Czyta się kilka minut
Nie jest naszym zadaniem zapewnienie „odpowiedniej komunikacji z wyborcami” ani „wyjaśnianie kolejnych decyzji rządu”, co postulowała jedna z posłanek PiS. To przecież wyobrażenie o roli mediów rodem z epoki Gierka!
Manifestacja Komitetu Obrony Demokracji w obronie wolności słowa i mediów publicznych, Gdańsk, 9 stycznia 2016 r. Fot. Karolina Misztal / REPORTER
T

Tempo wydarzeń w mediach jest tak wielkie, że muszę zastrzec: tekst piszę 17 stycznia wieczorem. W tym momencie tzw. dobra zmiana widoczna jest już w programach informacyjnych TVP. Miało być lepiej, a jest tak samo, tylko na odwrót; przy czym z pewnością jest na odwrót, a czy nie gorzej, to kwestia gustu. Co do wpływu nowych szefów Jedynki, Dwójki i TVP Kultura – to „po owocach ich poznacie”, jak mówi Pismo, co dedykuję ludziom, którym z niejedną obawą, ale przecież ostatecznie kibicuję: Mateuszowi Matyszkowiczowi i Maciejowi Chmielowi [objęli TVP Kultura i Dwójkę – red.].

Ale usiadłem do komputera, żeby przypomnieć rzecz inną. Otóż kiedy wypowiadamy się o „mediach publicznych”, to przygniatająca większość zdań dotyczy wyłącznie TVP. Istnieje natomiast również Polskie Radio. Jego specyfika domaga się potraktowania nas inaczej niż tylko jako starszej wprawdzie, ale uboższej...

11749

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]