Reklama

Uśmiech taty

Uśmiech taty

22.06.2010
Czyta się kilka minut
Postać ojca domaga się rehabilitacji. W sferze symbolicznej dokonuje się to w nowym obrazie ojca w reklamie: gdzie model żywiciela rodziny zostaje zrównoważony przez model opiekuna.
Ronda, Hiszpania / fot. Mark Bolton / Corbis
P

Podczas konferencji "Wizerunek Kobiet i Mężczyzn w Reklamie", zorganizowanej przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania 19 maja w Warszawie, zaprezentowano film, który w tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy zdobył nagrodę specjalną za przełamywanie stereotypów w tworzeniu kampanii społecznych. To telewizyjny spot pewnego banku, zatytułowany "Dziecko" ze znanym chyba wszystkim okrzykiem kilkulatka: "Tato, kupa!".

W uzasadnieniu nagrody wskazywano na niestereotypowe ukazanie obrazu ojca.

Stereotypy i natura ojcostwa

Słownikowe znaczenie słowa "stereotyp" mówi, że jest to fałszywe i niedostatecznie uzasadnione przekonanie zbiorowe dotyczące pewnej grupy osób. Jaki jest więc stereotyp ojca? I co już jest stereotypem, a co jeszcze przynależy do jego ojcowskiej natury? Czy w epoce równouprawnienia,...

10053

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]