Reklama

Teatralny dwugłos o Zagładzie

Teatralny dwugłos o Zagładzie

25.11.2008
Czyta się kilka minut
Największą wartością obu spektakli, izraelskiego i polskiego, jest odważne spojrzenie na problem, nazywanie rzeczy po imieniu.
W

W ramach Roku Polskiego w Izraelu Wrocławski Teatr Współczesny i Teatr Habima z Tel Awiwu wyprodukowały złożony z dwóch przedstawień projekt: młoda reżyserka z Izraela (Yael Ronen) przyjechała do Wrocławia robić spektakl z tutejszymi aktorami, młody reżyser z Polski (Michał Zadara) pojechał do Tel Awiwu robić spektakl z tamtejszymi aktorami. Obydwa przedstawienia - prapremierowo zaprezentowane w miniony weekend we Wrocławiu - łączy fabularny kościec, ta sama scenografia, no i przede wszystkim idea międzynarodowego dialogu.

Walka stereotypów

Zapowiedzią tego, co ujrzymy na scenie, były zamieszczone w programie wypowiedzi reżyserów. W przypadku Zadary trafniejsze byłoby słowo "manifest": "Ja bym chciał móc pójść także do Muzeum Hańby Polskiej, gdzie mógłbym się wstydzić za tych, którzy nie zdali wtedy egzaminu z ...

6952

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]