Reklama

Pod światło

Pod światło

24.07.2007
Czyta się kilka minut
Fot. JOANNA GROMEK-ILLG
1

1.

Kiedy kilka dni temu szedłem Plantami, spotkałem niemłodego już mężczyznę w krótkich, szykownych białych spodenkach, trzymającego w ręce przezroczystą, zdaje się damską torebkę. Natychmiast, mimowolnie, obrzuciłem wzrokiem jej zawartość. Paczka Marlboro, niebieska zapalniczka, kluczyki od samochodu, czarny portfel i coś tam jeszcze, o zamazanych konturach. Wzrok nie słuchał podszeptów dobrego wychowania i z rozkoszą zanurzał się we wnętrzu. Obsceniczna przezroczystość plastiku zachęcała do naruszania granic prywatności obcego faceta, na wyraźne zresztą jego zaproszenie. Wszyscy byli - zdaje się - zadowoleni: właściciel torebki, który nie miał nic do ukrycia (bo rzeczywiście nie miał), moje oczy (bo nie napotkały na swojej drodze żadnej przeszkody) i ja sam - bo właśnie niosłem w swojej nieprzejrzystej dla innych oczu torbie najnowszą książkę Marka...

13976

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]