Reklama

Konkretami w populizm

Konkretami w populizm

12.09.2004
Czyta się kilka minut
Polacy zdają się być sfrustrowani. Gdyby było inaczej, czołowych miejsc w rankingach przedwyborczych nie zajmowałyby Liga Polskich Rodzin i Samoobrona. Zastanówmy się, jak walczyć z politykami-populistami.
D

Dotychczas reakcja elit politycznych na sukcesy Romana Giertycha i Andrzeja Leppera sprowadzała się do odmowy dyskusji - “bo z Ciemnogrodem się nie rozmawia" - oraz do ich bagatelizowania w nadziei, że uda się stworzyć rząd bez LPR i Samoobrony. Tymczasem taka arogancja wobec sporej części rodaków, sympatyzujących z tymi partiami, może tylko pogłębić społeczną frustrację. Podobny efekt może mieć kolejna kampania wyborcza zbudowana wokół emocjonalnie naładowanych pojęć bez związku z życiem przeciętnego Polaka (takich jak “lewica" i “prawica").

Sposobem na osłabienie populizmu może być jedynie dyskusja o konkretnych propozycjach rozwiązania polskich problemów, połączona z merytoryczną krytyką programu polityków-populistów. To szansa przekonania jak największej części wyborców - także sympatyków Giertycha czy Leppera - do własnych projektów. Więcej: zdobyty tą...

12118

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]