Reklama

Formy znaczące

Formy znaczące

08.08.2004
Czyta się kilka minut
Odkrywanie nowych rozdziałów w dziejach sztuki jest zawsze czymś fascynującym. Takim odkryciem jest na pewno wystawa Elie Nadelmana.
P

Pamięci Elżbiety Grabskiej

Nazwisko nie jest nieznane, ale twórczość - tak. Przybyła do nas z Ameryki, w ramach festiwalu Nowi Nowojorczycy i ich Przyjaciele, organizowanego przez ambasadę USA (jego fragmentem była również wystawa Daniela Libeskinda, o której pisałem przed tygodniem). Do tej pory znaliśmy bardzo nieliczne dzieła Nadelmana. Jego nazwisko pojawiło się w 1997 roku na wystawie “Paryż i artyści polscy. Wokół Bourdelle’a 1900-1918", zorganizowanej w warszawskim Muzeum Narodowym przez Elżbietę Grabską. Obecnej wystawie towarzyszy tekst jej autorstwa. To najobszerniejsze po polsku opracowanie twórczości tego niecodziennego rzeźbiarza, który wraz ze śmiercią Elżbiety Grabskiej traci wielką propagatorkę swego dzieła.

Urodzony w Warszawie w 1882 r., Eliasz Nadelman przez rok studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1904 r....

7683

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]