Ładowanie...
Sen o Zagładzie

MICHAŁ OKOŃSKI: - Czym jest "Housewitz", przypominający reklamę dyskoteki techno film internetowy, wykorzystujący zdjęcia ofiar Holokaustu i obozu Auschwitz? Prowokacją? Głupim żartem? Dowodem, że europejska edukacja dotycząca Zagłady poniosła klęskę?
BARBARA ENGELKING-BONI: - Dla mnie - kolejnym dowodem ludzkiej głupoty oraz tego, że nie ma dziś spraw nietykalnych. Że wszystko - w tym obezwładniający cynizm i całkowita obojętność na cudze cierpienie - jest dopuszczalne. Działania, które powinny być powszechnie uznawane za świętokradztwo, są “relatywne", powinniśmy być wobec wszystkiego “tolerancyjni". Głupota, zło i dobry smak mają dziś płynne, półprzepuszczalne granice. A co do edukacji - nie ma żadnej wspólnej europejskiej edukacji o Holokauście. W różnych krajach różnie to wygląda; zaś idea tej edukacji powstała nie tak dawno - z 10 lat temu, może więc...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]