Reklama

Polityka czystego blatu

Polityka czystego blatu

17.11.2014
Czyta się kilka minut
W redakcji gazety, którą miałem przyjemność współredagować, zanim nie wziął się za nią rzutki biznesmen z branży kokosowej, rozesłano niedawno okólnik o polityce czystych biurek:
Fot. Debby Lewis-Harrison / GETTY IMAGES

„Główną zasadą będzie utrzymywanie porządku na stanowiskach pracy. (...) Zgodnie z nową polityką, na biurkach po zakończeniu pracy będą mogły znajdować się tylko komputer i telefon, a także utrzymane w należytym porządku książki, a na półkach minimalna liczba przedmiotów osobistych (kalendarz, zdjęcie rodzinne). Pozostawienie innych niż w/w przedmiotów na biurku będzie skutkowało ich trwałą utylizacją”.
Bełkot ten szokuje tylko o tyle, że przenosi ogólnie przyjęte w korpoświecie traktowanie „zasobów ludzkich” w środowisko ostatkiem sił broniące statusu zawieszonego pomiędzy artystą a wolnym zawodem. No cóż, status i misja zostały poddane trwałej utylizacji, panie i panowie żurnaliści są już tylko „dostawcami kontentu” i mogą poczuć na własnej skórze, jak to jest być proletariuszem w białym kołnierzyku. Wiele kategorii wziętych jeszcze z Marksa i przetworzonych przez pokolenia...

5435

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]