Reklama

Papież zarządzania

Papież zarządzania

15.11.2014
Czyta się kilka minut
Menedżerowie uważnie analizują papieski sposób kierowania Kościołem. Bo Franciszek, podobnie jak wielu z nich, reformuje wielką, ponadnarodową organizację. Jak dotąd zresztą – całkiem skutecznie.
A

Arkansas, rok 1962. Przed 44-letnim Samem Waltonem, właścicielem kilku supermarketów, nie lada wyzwanie: ochrona swojego interesu przed konkurencją tanich dyskontów. Biznesmen decyduje się obniżyć koszta przez połączenie sklepów w sieć. Ale wcześniej całe dnie spędza u konkurencji: podpatruje jej pomysły marketingowe, podsłuchuje rozmowy kasjerów z klientami. Zamiast złorzeczyć na nowe, niektóre z tych rozwiązań wprowadza w swojej firmie.
Watykan, rok 2013. Nowo wybranego papieża Franciszka czeka trudne zadanie. Kościół katolicki, najstarsza międzynarodowa organizacja na świecie, jest w kryzysie. Wielu dotychczasowych wiernych rezygnuje z jego usług. Skandale zrażają nowych. Poprzedni papież podaje się do dymisji. Ale Franciszek, niespodziewanie, stosuje nową strategię: zmienia język komunikacji z wiernymi, rozpoczyna reformę finansów Kościoła. Nie stroni też od wizyt u „...

5180

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]