Reklama

Papież zarządzania

15.11.2014
Czyta się kilka minut
Menedżerowie uważnie analizują papieski sposób kierowania Kościołem. Bo Franciszek, podobnie jak wielu z nich, reformuje wielką, ponadnarodową organizację. Jak dotąd zresztą – całkiem skutecznie.
A

Arkansas, rok 1962. Przed 44-letnim Samem Waltonem, właścicielem kilku supermarketów, nie lada wyzwanie: ochrona swojego interesu przed konkurencją tanich dyskontów. Biznesmen decyduje się obniżyć koszta przez połączenie sklepów w sieć. Ale wcześniej całe dnie spędza u konkurencji: podpatruje jej pomysły marketingowe, podsłuchuje rozmowy kasjerów z klientami. Zamiast złorzeczyć na nowe, niektóre z tych rozwiązań wprowadza w swojej firmie.
Watykan, rok 2013. Nowo wybranego papieża Franciszka czeka trudne zadanie. Kościół katolicki, najstarsza międzynarodowa organizacja na świecie, jest w kryzysie. Wielu dotychczasowych wiernych rezygnuje z jego usług. Skandale zrażają nowych. Poprzedni papież podaje się do dymisji. Ale Franciszek, niespodziewanie, stosuje nową strategię: zmienia język komunikacji z wiernymi, rozpoczyna reformę finansów Kościoła. Nie stroni też od wizyt u „...

5180

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]