Gdy szkoła boli
Gdy szkoła boli
Pytanie o jakość bycia w polskiej szkole zostało postawione po raz kolejny, ale tym razem impuls przyszedł z zewnątrz. Przez ekrany polskich kin przeszedł „Alfabet” (dokument o systemach edukacyjnych na świecie, nakręcony przez Erwina Wagenhofera, twórcę kontrowersyjnego „We feed the world”), a w księgarniach pojawił się „Kryzys szkoły”, nowa praca znanego duńskiego terapeuty rodzinnego Jespera Juula. Tezy, które stawiają film i książka, są podobne: nasze myślenie o szkole, nie tylko funkcjonowanie poszczególnych narodowych systemów edukacji, ale w ogóle rozumienie, czym jest szkoła, ufundowane jest na niedających się dłużej utrzymać przesłankach. „Większość szkół to pomyłka” – dowodzi Juul.
Talenty bledną
Po pokazach „Alfabetu” ludzie nie chcą wychodzić z kina. Potrzebują natychmiast porozmawiać, podzielić się niepokojem o los swoich dzieci i żalem, który...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
Dziękuję za ten artykuł! Czy
No i trudno w takim klimacie
Czuję podobnie
Dziękuje za ten artykuł.