Zapraszamy na Festiwal Conrada!

W ramach tegorocznej edycji zaprezentujemy dyskusje na temat literatury z udziałem pisarek i pisarzy z całego globu. Mam nadzieję, że ich refleksje pozwolą nam lepiej ­zrozumieć źródła problemów współczesnego świata. ­
– Dyrektor Programowy Festiwalu Conrada

12.10.2020

Czyta się kilka minut

 /
/

Właśnie taka literatura – w krytyczny i angażujący sposób komentująca rzeczywistość – interesuje nas najbardziej. Właśnie taką literaturę pragniemy Wam przybliżać.

Opowieści prowadzą nas w strony, w które sami nigdy byśmy się nie zapuścili, czynią widzialnymi zjawiska, które na co dzień umykają naszej uwadze, uczą nas patrzeć inaczej – w przenikliwy i empatyczny sposób. Ale sama literatura również potrzebuje naszej atencji. Powstaje bowiem w określonych warunkach i mają na nią wpływ przeróżne mechanizmy społeczne, polityczne i ekonomiczne. Ludzie, którzy ją współtworzą, borykają się z licznymi problemami, których rozwiązanie będzie możliwe wyłącznie wtedy, gdy wspólnie podejmiemy namysł nad ich przyczynami.


CZYTAJ WIĘCEJ NA CONRADFESTIVAL.PL >>>


Literatura to książki oraz ich autorki i autorzy, ale pole literackie, w którym książki powstają, jest niezwykle złożoną strukturą społeczną. Składa się z wielu instytucji, których pracownicy odgrywają istotne role w procesie wydawniczym. Pisarkom pomagają redaktorzy, redaktorom – korektorzy. Potem tekst trafia do składaczy i wreszcie do drukarzy. A są jeszcze ilustratorki, projektanci okładek, tłumaczki, promotorzy, księgarze, bibliotekarki, organizatorzy wydarzeń literackich, krytyczki i blogerzy… By uczynić tę potężną grupę widzialną, postanowiliśmy zorganizować Kongres Książki, który będzie towarzyszył tegorocznej edycji Festiwalu Conrada.

Podczas debat i branżowych warsztatów będziemy zajmować się problemami pojawiającymi się w polu literackim, dążąc przy tym do wypracowania narzędzi, które posłużą do ich rozwiązania. Kilka przykładów. Przedstawimy modelowe umowy dla pisarek i pisarzy, które będą zabezpieczały ich interesy. Zastanowimy się, w jaki sposób przygotować program wydawniczy i jak uwzględnić w nim oczekiwania nie tylko czytelników, ale także księgarzy, bibliotekarzy, nauczycieli i animatorów czytelnictwa. Wskażemy projekty literackie wspierane przez samorządy miejskie, a także określimy priorytety dla metropolii ubiegających się o tytuł Miasta Literatury UNESCO.

Kongres Książki ma na celu dialog między różnymi środowiskami, przede wszystkim między twórcami i wydawcami, a także wszystkimi, którzy są zaangażowani w tworzenie książki. Bez tego dialogu literatura nie może się rozwijać. Naturalną przestrzenią dla takiej rozmowy jest Festiwal Conrada. Bądźcie z nami już w przyszłym tygodniu.


ZOBACZ TAKŻE: SERWIS SPECJALNY CONRAD FESTIVAL 2020 >>>

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
Urodzony w 1978 r. Aktywista literacki, filozof literatury, eseista, redaktor, wydawca, krytyk i tłumacz. Dyrektor programowy Festiwalu Conrada. Redaktor działu kultury „Tygodnika Powszechnego”. Dyrektor programów literackich Fundacji Tygodnika Powszechnego.… więcej

Artykuł pochodzi z numeru Nr 42/2020

Artykuł pochodzi z dodatku „Magazyn Conrad nr 3/2020