Nieczysta gra Facebooka

20.11.2018

Czyta się kilka minut

Amerykańska telewizja Frontline wyemitowała niedawno film o Facebooku, z którego dowiedzieliśmy się, że zarząd firmy wielo­krotnie ignorował przestrogi aktywistów, ekspertów i polityków z całego świata, dotyczące wrogiej działalności na tej platformie. Teraz „New York Times” publikuje raport śledztwa poświęconego Facebookowi. Wynika z niego, że firma odkryła rosyjską działalność już wiosną 2016 r., ale zarząd ignorował i umniejszał ustalenia własnego zespołu ds. bezpieczeństwa. A gdy Mark Zuckerberg przepraszał za „zbyt wolną reakcję”, Sheryl Sandberg – druga najważniejsza osoba w tym medium społecznościowym – kierowała agresywną kampanią, mającą dyskredytować krytyków Facebooka (m.in. sugerując ich związki z... Sorosem) i blokować inicjatywy prawodawcze, które mogły szkodzić gigantowi.

Wspierali ją politycy. Najwyższy rangą w Senacie Demokrata Chuck Schumer interweniował na korzyść FB, a zarazem otrzymał największe ze wszystkich polityków wsparcie finansowe od pracowników portalu (jego córka zaś pracuje dla Zuckerberga).

Dzięki publikacjom Frontline’a i „NYT” dowiadujemy się więc, że wartą setki miliardów dolarów firmą kierowała nie „naiwność” i „niedopatrzenia”, ale twarda gra, mająca na celu uniknięcie odpowiedzialności. ©℗

Czytaj także: Michał Kuźmiński po aferze Cambridge Analytica: To nie Facebook, to my

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
W „Tygodniku Powszechnym” od 2007 r. Od początku odpowiadał za profile pisma na Twitterze i Facebooku, a także za działania e-marketingowe „Tygodnika” i cyfrowe subskrypcje. Obecnie pełni funkcję Head of Digital Expansion. Pisze o tematach z zakresu… więcej

Artykuł pochodzi z numeru Nr 48/2018