Na końcu środka świata
Na końcu środka świata

Muzeum zajęło zabudowania XIX-wiecznego browaru oraz pozostałości założonego w 1157 r. klasztoru u stóp Przełęczy Flüela, niegdyś będącego przystankiem w pielgrzymce do Rzymu lub Santiago de Compostela. Zostały one starannie odrestaurowane oraz uzupełnione o nowe przestrzenie przez dwójkę szwajcarskich młodych architektów Chaspera Schmidlina i Lukasa Voellmy’ego. Mają doświadczenie w rewitalizacji starych zabudowań (m.in. na siedzibę bazylejskiej Gallery von Bartha zaadaptowali dawną stację benzynową).
Wszystkie współczesne części, przede wszystkim obszerne podziemne przestrzenie wystawiennicze połączone z już istniejącymi, wydają się niemalże niewidoczne, nienaruszające historycznej przestrzeni małej szwajcarskiej wioski. Oszczędność, minimalizm, brak ostentacji – to wszystko zwraca uwagę w Muzeum Susch.
Architekci ze szczególną dbałością podeszli do historycznych...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]