Reklama

Metrem do polityki

Metrem do polityki

05.11.2018
Czyta się kilka minut
Aż siedem z dziesięciu osób urodzonych na przełomie stuleci nie ma prawa jazdy i nie zamierza kupować samochodu – wynika z badań przedstawionych kilka dni temu podczas konferencji Noah w Londynie.
T

To, co dla poprzednich generacji było jednym z najważniejszych rytuałów przejścia w dorosłość, dla pokolenia tzw. millenialsów stało się uciążliwością.

Wyniki badań postaw konsumenckich najmłodszego pokolenia dorosłych od dawna spędzają sen z powiek szefom wielu korporacji. Tym razem padło na branżę motoryzacyjną, której produkty – jak wynika z badania na zlecenie banku Goldman Sachs – millenialsi zastępują transportem publicznym. W latach 2007-11 sprzedaż aut w grupie wiekowej 18-34 spadła w skali globu o ponad 29 proc. Jednocześnie w większości krajów rozwiniętych zanotowano szybki wzrost liczby użytkowników komunikacji miejskiej, na którą na całym świecie wydaje się dziś już ok. 7 bilionów dolarów rocznie.

Młodzi mieszczanie wolą kupować usługi niż produkty – konkludują badacze. To zaś oznacza, że jakość transportu publicznego stanie się jednym z najważniejszych tematów każdej kolejnej kampanii wyborczej. ©℗

Ten materiał jest bezpłatny, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]