Metoda na synod

Nie chodzi o dokumenty czy spektakularne zmiany. Papież chce, żeby Kościół przestał przemawiać, a zaczął słuchać.

Reklama

Metoda na synod

Metoda na synod

z Rzymu
05.11.2018
Czyta się kilka minut
Nie chodzi o dokumenty czy spektakularne zmiany. Papież chce, żeby Kościół przestał przemawiać, a zaczął słuchać.
Msza na zamknięcie Synodu, Watykan, 28 października 2018 r. CLAUDIO PERI / AFP / EAST NEWS
P

Pokażcie mi jakąkolwiek światową organizację czy firmę, której liderzy biorą miesięczny urlop i poświęcają go na słuchanie młodzieży” – zachwalał dziennikarzom ideę synodu kard. Schönborn. Miał rację – żadna organizacja i firma nie pozwoliłaby sobie na takie marnotrawstwo czasu i energii, jeśli jedynym efektem miałby być dokument już w chwili ogłoszenia uznany przez jej szefa za nieistotny. Bogu dzięki, Franciszek ma inne kryteria.

Prywatne przeżycia

Stosując optykę austriackiego kardynała, musielibyśmy uznać Synod za wydarzenie nieefektywne, niewydajne i źle zorganizowane. Przyjęty pół roku wcześniej dokument roboczy („Instrumentum laboris”), który wyznaczał tematykę i program debat, powstał na podstawie ankiet nadesłanych przez młodych ludzi ze wszystkich niemal krajów. Zebrano informacje o tym, co ich najbardziej boli, z czym nie mogą sobie poradzić, o czym...

10295

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]