Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Dodatek: ACTUS HUMANUS

26.11.2016
Kościół Mariacki w Lubece słynął m.in. jako miejsce niezwykłych koncertów. Niezwykłych także dlatego, że w tych czasach instytucja publicznych koncertów była rzadkością.
26.11.2016
Muzyka w epoce Elżbiety I rozbrzmiewała w każdym zakątku jej królestwa. Zapatrzeni w swą władczynię poddani schlebiali jej gustom i próbowali naśladować jej styl życia.
26.11.2016
Muzyka Monteverdiego przesycona jest retorycznym charakterem: słowa klucze występujące w poezji zostają wypunktowane w muzyce, naładowana uczuciem narracja tworzy energetyczny łańcuch...
26.11.2016
Nad francuskim Le Puy-en-Velay katedra góruje dziś tak samo jak 800 lat temu. Zajmuje jeden z powulkanicznych stożków, którymi usiany jest cały płaskowyż.
26.11.2016
Tradycje muzyczne Gdańska dają mu wyjątkowe miejsce na mapie Rzeczpospolitej.
26.11.2016
5 – 11 grudnia
29.11.2015
Francuzi grają swojemu Bogu piękną muzykę – jak królowi słuchającemu religijnego koncertu w wersalskiej kaplicy. Bach – w najgłębszej warstwie swoich kompozycji – bada prawa rządzące...
29.11.2015
Cóż to jest „ziarno głosu”? Według Rolanda Barthes’a to muzyka obleczona w ciało, dźwięk naznaczony odrębnością, „pojedynczością” wykonawcy, który nadaje mu wszelkie cechy osobistego „...
29.11.2015
Madrygał był czymś znacznie więcej niż jedną z form muzyki świeckiej. Stał się symbolem pewnego typu obyczajowości, wykreowanej na północnych dworach włoskich.
29.11.2015
Mocno zacząć i jeszcze mocniej skończyć. Recepta nie tylko na barokową arię da capo, uderzającą od pierwszego wejścia i olśniewającą w końcowej repetycji, ale i na festiwal.

Strony