Ładowanie...
Dotrzeć do nieznanego czytelnika

...Pytano go o relacje z czytelnikami i o rosnące zainteresowanie jego dziełami wśród zachodniej publiczności. Kiš odpowiedział, że dla każdego pisarza (zwłaszcza nieznanego) czytelnik bywa czasem odźwiernym, który życzliwie uchyla wrota do pałacu sławy. Wystarczy bowiem jeden wpływowy człowiek, z którego opinią liczą się inni, by wokół danego autora zrobiło się głośno. To wystarczy, by zdobył pewną liczbę oddanych czytelników, których obecność jest gwarancją jego literackiej żywotności. Przeczytałem te słowa przed wyjazdem na kolejne „Lekcje czytania z »Tygodnikiem Powszechnym«” i pomyślałem, że warto odwrócić sytuację, zadając pytanie, co wybitny autor może zrobić dla nieznanego czytelnika. Jakie wrota uchyla czytelnikowi – czasem przypadkowemu – literatura?
W Międzynarodowej Szkole Vocandus w Łodzi czytaliśmy w oryginale pierwsze paragrafy „Finnegans Wake” Jamesa Joyce’a....
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]