Reklama

16.04.2018
MARTÍN CAPARRÓS: Problemy mieszkańców innych krajów są naszymi problemami. Nie ma mojej czy twojej biedy. Jest doświadczenie krzywdy, które nas ze sobą łączy.
16.04.2018
Arundhati Roy od najmłodszych lat chodzi własnymi ścieżkami, buntuje się i staje w obronie uciśnionych. Jest niezależna, a przy tym opowiada o nas wszystkich.
16.04.2018
POP – hasło dziesiątej edycji Festiwalu Conrada – rozumiemy w szczególny sposób. Chodzi o rdzeń naszego aktualnego doświadczenia kulturowego i politycznego.
16.04.2018
Tym, co znika (a może już zniknęło) w świecie opanowanym przez populizm, jest rozmowa – jedyne spoiwo społeczne, którego boi się przemoc.
16.04.2018
Istnieją pojęcia znajdujące się w ciągłym kryzysie. Jednym z nich jest bez wątpienia prawda.
13.03.2018
Kto to jest poeta, poetka? Poeta to taki facet, a poetka to taka babka, co kręci się przy świecie, chce wszystko wiedzieć, zobaczyć, nazwać, choć jest dyletantem.
13.03.2018
Wigman czyni swoją poezję wehikułem dla zwykłych opowieści – zasłyszanych na ulicy, w sklepie albo barze.
13.03.2018
ZBIGNIEW MIKOŁEJKO, ANDA ROTTENBERG, jurorzy EPW: Zawsze istnieje taki czy inny kontekst polityczny dla poezji, ale nawet najgorsze czy najgłupsze odczytanie nie jest w stanie jej...
13.03.2018
Linda Vilhjalmsdottir pracuje na krótkich, skondensowanych komunikatach poetyckich, które w tomie „Wolność” służą dosadnemu nazwaniu destrukcyjnych mechanizmów i zachowań współczesnych...
13.03.2018
Tatev Chakhian czyni z poezji rodzaj antropologicznego laboratorium, w którym bada zarówno współczesność, jak i historię swojej ojczyzny.

Strony